Onderhoud

Voor onze cliënten plegen wij (preventief) onderhoud. Dit kan zijn dat wij via een SLA (Service Level Agreement) voortdurend zorgen dat de benodigde (veiligheids)patches en updates actief worden bijgewerkt en de hardware periodiek wordt onderhouden, maar dit kan ook ad-hoc gebeuren. In het eerste geval betaald u een maandelijkse vergoeding voor deze dienst en heeft u er geen omkijken naar, en in het laatste geval doen wij dit in overleg of op verzoek van de cliënt of op vastgelegde momenten.
Belang van (veiligheids)patches en updates
Als u gebruikt maakt van software zult u in de afgelopen jaren wel geleerd hebben dat geen enkele software feilloos is. Vaak worden er lekken ontdekt waarvoor patches (moeten) worden uitgegeven, maar ook door de veranderlijke ICT omgeving (met name bijvoorbeeld het internet), is het nodig om ook de software te updaten. Houdt u deze patches en updates niet bij, dan kan het zijn dat uw software lek is (security breach), niet functioneert en/of niet ondersteund wordt door de fabrikant/reseller.
Belang van onderhoud van de hardware
Computers bevatten ventilatoren welke de luchtdoorstroming in de behuizing moeten bevorderen zodat de temperatuur op een aanvaardbaar niveau blijft. Als uw computer 10 graden te warm is, kan ondermeer de levensduur van uw harddisk tot de helft afnemen.